Contact/email    <-Vorige  
HTMfoto.net / HonderdprocentHaags.nl is een particuliere website en heeft geen enkele binding met HTM, behalve dat de webmaster ook trambestuurder is bij diezelfde HTM.

Deze website wordt dagelijks bijgewerkt. Laatste update: 16-10-2017, 20:37 uur.
  Het 100-dagen Nieuwsarchief   HTM in het nieuws   Waar is deze foto genomen?  

  - Welkom 
   
bezoeker
  - Persoonlijk welkom? 

  - Den Haag 
  - Scheveningen 
  - Loosduinen 
  - Toen & Nu 
  - Waar de trams zijn 

  - Bus 
  - Tram 
  - RandstadRail 
  - Meer HTM 
  - (Oud) Collega`s 
  - Soms gaat het fout 
  - foto`s uit het archief 

  - Wat is nieuw? 
  - Links 
  - webmaster 

      



DAF 245 van lijn 26 en 234 van lijn 2, Loosduinse Hoofdstraat
foto van Ruud van Aarle d.d. 23 januari 1982






Kees | 12-2-2012
Hans, dat monument zou toch worden verplaatst ?

Hans Klok | 10-2-2012
@ H_meester: tijdens de annexatie gesprekken in 1923 is door
’s Gravenhage een elektrische tram verbinding toegezegd! Deze is er na zestig jaar wachten toch gekomen. Het is zeer te betreuren dat het railnet van de WSM niet meer bestaat, het had een mooie toeristische attractie kunnen zijn vooral in het Westland. Kijk maar naar Hoorn –Medeblik, waar ik deze zomer heb genoten van een prachtige rit in een stoomtram. Helaas moet ik het doen met een stukje rails (profiel) van de WSM wat ooit gerooid is. Trouwens wel een apart profiel van de WSM?

Nog even terug te komen op de (oude) garage van Connexion, bij de inrit staat nog een monument van de WSM te verpieteren. Dit was ooit geschonken door het persoon voor het vijftig jarig jubileum.




Haagse_Meester | 10-2-2012
Anno 2012, dus nog eens 30 jaar later, is het schoolgebouw verdwenen, vervangen door "nieuwbouw" in de jaren 80/90. Het wit gepleisterde gebouw verderop staat er nog wel, net als de rest van dat rijtje, en de auto links staat op het eveneens nog bestaande parkeerterreintje v/d RK kerk. Ook de bussen zijn geschiedenis: gesloopt. Bus 2 is nu tram 2 en bus 26 komt hier niet meer.

@Hans: als de WSM de Loosduinse tak aan de HTM had overgedaan was er naw al veel eerder een "electrieke tram" naar L'duinen geweest. Of deze het Plan Lehner had overleeft was discutabel geweest, maar wellicht had de geschiedenis v/h dorp er anders uitgezien als het wel het geval zou zijn geweest. Let wel: bij de sluiting in 1932 was L'duinen Haags en dus zou de HTM er rechtens het openbare vervoer moeten verzorgen... In die crisisjaren was de bus eigenlijk het enig overgebleven alternatief, een tramlijn was niet renderend genoeg... Nadeel, voor de WSM, zou wel zijn dat de werkplaats dan nog excentrischer zou komen te liggen dan al het geval was in het resterende WSM net. Het werkplaatsterrein heeft nog tot in de jaren 80 dienst gedaan als busstalling voor (Z)WN, voordat een nieuwe garage in gebruik werd genomen in Houtwijk, ik heb het als kind nog gezien.

FransW | 9-2-2012
Bedankt voor de uitleg Hans Klok. Dan is het niet zo vreemd dat er in de 70 tussenliggende jaren er wel het e.e.a. aan het gebouw is gedaan. Wat mijn opvalt zijn de raampartijen op de begane grond en ook rondom het grote raam op de eerste verdieping van het middendeel het nodige is gewijzigd.

Hans Klok | 8-2-2012
@Frans: deze zeldzame (tulp)kaart is van ongeveer 1900 van uitgever Wassenberg te Loosduinen. In de midden zie je vaag het hoofdkantoor van de WSM.

FransW | 8-2-2012
Zo te zien is er het nodige verbouwd aan de voorgevel van het schoolgebouw op de achtergrond.

Hans Klok | 8-2-2012
Wat een geweldige mooie foto van ons Loosduinen. Het is niet te geloven dat hier ruim een jaar tramlijn 2 door rijdt!

Dan ook nog te bedenken dat hier de stoomtram heeft gereden, maar dat was voor de oorlog.


zoek de verschillen

Een in een reactie geeft aan dat de tekst van de pagina is aangepast n.a.v. deze reactie.

Reageer
Houdt er vooral rekening mee dat een reactie op deze
pagina ook in de toekomst van waarde moet zijn!


Naam    (graag uw echte naam)
Reactie

< i > < b > < u > < groot > < klein > < rood > < quote >

                                                                     

Type de 4 cijfers over    0131


* Met het plaatsen van uw reactie verklaart u accoord te gaan met de spelregels.
Lees de spelregels >>>