Contact/email    <-Vorige  
HTMfoto.net / HonderdprocentHaags.nl is een particuliere website en heeft geen enkele binding met HTM, behalve dat de webmaster ook trambestuurder is bij diezelfde HTM.

Deze website wordt dagelijks bijgewerkt. Laatste update: 23-10-2017, 21:03 uur.
  Het 100-dagen Nieuwsarchief   HTM in het nieuws   Waar is deze foto genomen?  

  - Welkom 
   
bezoeker
  - Persoonlijk welkom? 

  - Den Haag 
  - Scheveningen 
  - Loosduinen 
  - Toen & Nu 
  - Waar de trams zijn 

  - Bus 
  - Tram 
  - RandstadRail 
  - Meer HTM 
  - (Oud) Collega`s 
  - Soms gaat het fout 
  - foto`s uit het archief 

  - Wat is nieuw? 
  - Links 
  - webmaster 

      



WSM GMC N217, militair voertuig voor personenvervoer, Prinsegracht 1945
2 foto`s van Jan Voerman uit de collectie van Wim Vink


Zie deze foto ook op WSM militaire GMC voor personenvervoer.







Geurt Borsboom | 18-12-2012
Bijna goed, Charles. Het Haags Bus Museum heeft een Chevrolet Staffcar in de collectie. Een stuk kleiner en vooral lager dan het WSM-voertuig

Charles | 17-12-2012
Als ik me niet vergis heeft het HOVM zo`n wagen in hun collectie.

joost | 17-12-2012
Hij heeft de hoogte van een dubbeldekker. Denk dus dat er ook in staanplaatsen is voorzien?
Van lagevloermaterieel was duidelijk nog geen sprake; zie de trap naast de wagen
Gave plaatjes. Met dank aan Jan Voerman voor al zijn werk, Wim Vink voor het beschikbaar stellen en Wim van Es voor het plaaten. Heel fraai allemaal weer!

rsg | 17-12-2012
Zo mag je er heden nog niet eens vee mee vervoeren.
maar in die tijd waren de mensen al blij dat er vervoer was om je te verplaatsen .

Wil Veltman | 17-12-2012
Ongeveer 1500 stuks per dag werden er in Amerika geproduceerd, het is dus niet zo gek dat je die dingen overal tegenkomt.
Ik heb bijna 20 jaar bij Scania Zwolle gewerkt en daar kunnen ze alleen maar dromen van die dagproductie.
Maar ze hebben een ding gemeen: het blijft rijden, dat zegt wel iets over de kwaliteit.

Hans (Zoef) | 17-12-2012
Met zo`n `bus` ben ik ooit eens naar Woerden geweest en dat is iets wat je nooit vergeet! De reis zal gemaakt worden per bus stond in de brief en vertrek was vanaf het Regentesseplein. Aan weerszijden stond een lange bank en aan het kopschot achter de cabine zat een vrij groot lichtpunt voor een beetje licht. Ik denk niet dat men heden ten dage nog met een dergelijk vervoer voor passagiers de weg op komt, nostalgie is dit wel!

hansje | 16-12-2012
Ik zie nergens raampjes.Lekker donker binnen?

rikky | 16-12-2012
Wat een bijzondere foto`s.
bedankt

joost | 16-12-2012
Dit is de 4x4 variant op de beroemde CCKW 6x6 van GMC. In grote getale achtergelaten na de bevrijding. Gemakkelijk te onderhouden. Er waren genoeg onderdelen voorhanden. Het waren benzinezuipers maar veel keus was er niet in die jaren. Met o.a.deze wagens en de Canadese Fords is het transport na de oorlogsjaren weer op gang gekomen.

Appie | 16-12-2012
@JWB, wat dacht je van Cuba?

Jeroen O. | 16-12-2012
En op de achtergrond rijdt de tram alweer zo te zien, een 250-er wellicht?

JWB | 16-12-2012
Ik weet nog goed dat nog lang na de 2e wereldoorlog dit soort voertuigen voor van alles en nog wat werd gebruikt. Met name in de (wegen-) bouw. De Amerikanen hadden er heel veel achtergelaten. De legerdumps vormden dus een voordelige basis voor de wederopbouw van het bedrijfswagenpark. Gebruik als `bus` heb ik niet meer meegemaakt. Lijkt me niet erg comfortabel. Dit soort `ombouw` schijnt echter in bv Suriname nog steeds voor te komen.

Ed | 16-12-2012
Een CNG......reden ze toen al op aardgas

Een in een reactie geeft aan dat de tekst van de pagina is aangepast n.a.v. deze reactie.

Reageer
Houdt er vooral rekening mee dat een reactie op deze
pagina ook in de toekomst van waarde moet zijn!


Naam    (graag uw echte naam)
Reactie

< i > < b > < u > < groot > < klein > < rood > < quote >

                                                                     

Type de 4 cijfers over    3740


* Met het plaatsen van uw reactie verklaart u accoord te gaan met de spelregels.
Lees de spelregels >>>