Contact/email    <-Vorige  
HTMfoto.net / HonderdprocentHaags.nl is een particuliere website en heeft geen enkele binding met HTM, behalve dat de webmaster ook trambestuurder is bij diezelfde HTM.

Deze website wordt dagelijks bijgewerkt. Laatste update: 18-10-2017, 20:32 uur.
  Het 100-dagen Nieuwsarchief   HTM in het nieuws   Waar is deze foto genomen?  

  - Welkom 
   
bezoeker
  - Persoonlijk welkom? 

  - Den Haag 
  - Scheveningen 
  - Loosduinen 
  - Toen & Nu 
  - Waar de trams zijn 

  - Bus 
  - Tram 
  - RandstadRail 
  - Meer HTM 
  - (Oud) Collega`s 
  - Soms gaat het fout 
  - foto`s uit het archief 

  - Wat is nieuw? 
  - Links 
  - webmaster 

      



PCC 1004 van lijn 10 bij het beginpunt Trekweg tussen 1953 en 1956
foto van Frits van Dam








roel glas | 3-9-2015
Toen daar nog geen eind/beginpunt was ben ik als 9 jarig jongetje in maart 1945 dus de hongerwinter op een aldaar gelegen rijnaak in gescheept met( meerdere kinderen ) en naar Friesland gevaren waar ik bij een pleeggezin terecht kwam een maand later vierde ik daar mijn 10 de verjaardag van dat gezin van 8 personen is nog een overlevende waar ik nog contact mee heb.

MikeV | 3-9-2015
Wie is de bestuurder ?

Broeksloot | 3-9-2015
Ja, geboren aan die eindlus. @Henk B. Die ligging geldt zowel voor de Ketelstraat als voor de Broekslootkade, best slim gekozen.

Henk Boshuyzen | 3-9-2015
Dit was de veiligste oplossing. Anders zou de tram door de plantsoenen voor de woningen hebben moeten rijden. Met deze oplossing kruisten de bewonersstromen de tram niet.

Coos | 3-9-2015
@Frans: bij een gewone keerlus (3x linksom, 1x rechtsom) kwam de instap van de eindhalte gevaarlijk dicht langs de Trekvliet te liggen.
Een andere reden kan ik me niet indenken.

Frans van Zoest | 3-9-2015
Ik wandelde daar wel eens met mijn oma en de hond mid jaren `50. Ik weet nog goed dat ik altijd stomverbaasd stond te kijken naar die vreemde trams die PCC`s genaamd waren. Toen al vond ik de buitenlijners die naar Voorburg en Delft reden veel "machtiger".Merkwaardig eigenlijk dat de keerlus met de klok mee werd bereden. Je zou denken dat rechtdoor de Stuwstraat uit simpeler was en het scheelde een kruising. Was daar een reden voor?

Een in een reactie geeft aan dat de tekst van de pagina is aangepast n.a.v. deze reactie.

Reageer
Houdt er vooral rekening mee dat een reactie op deze
pagina ook in de toekomst van waarde moet zijn!


Naam    (graag uw echte naam)
Reactie

< i > < b > < u > < groot > < klein > < rood > < quote >

                                                                     

Type de 4 cijfers over    1299


* Met het plaatsen van uw reactie verklaart u accoord te gaan met de spelregels.
Lees de spelregels >>>