Contact/email    <-Vorige  
HTMfoto.net / HonderdprocentHaags.nl is een particuliere website en heeft geen enkele binding met HTM, behalve dat de webmaster ook trambestuurder is bij diezelfde HTM.

Deze website wordt dagelijks bijgewerkt. Laatste update: 18-10-2017, 20:32 uur.
  Het 100-dagen Nieuwsarchief   HTM in het nieuws   Waar is deze foto genomen?  

  - Welkom 
   
bezoeker
  - Persoonlijk welkom? 

  - Den Haag 
  - Scheveningen 
  - Loosduinen 
  - Toen & Nu 
  - Waar de trams zijn 

  - Bus 
  - Tram 
  - RandstadRail 
  - Meer HTM 
  - (Oud) Collega`s 
  - Soms gaat het fout 
  - foto`s uit het archief 

  - Wat is nieuw? 
  - Links 
  - webmaster 

      



Rotterdammer 180 met ahr. 608 eindpunt lijn 7 Laan van NOI in 1948
foto uit de collectie van Leo van der Putten


Leo van der Putten is medewerker vanRotterdams Openbaar Vervoer Museum - digitaal





wil leebeek | 5-10-2015
Terugkomend op mijn vorige mail: alleen de 180 had dit soort afwijkende
ventilatieruitjes.

Hans (Zoef) | 5-10-2015
Op de achtergrond de St. Liduinakerk aan de Schenkkade hier zonder spits welke bij het bombardement op 3 Maart 1945 werd verwoest. Het dak van de kerk is hier al hersteld.

wil leebeek | 5-10-2015
171 en 180 hadden dit soort ventilatieraampjes. De overige Rotterdammers hadden
gedeelde ventilatieruitjes.

Hendrik Prinsen | 5-10-2015
Schenkkade, VUC, zie HGA 0.62391 & 0.62392

Bert de Lange | 5-10-2015
Het opstelspoor (naar links op de foto) is blijven liggen na het aanbrengen van de binnenlus voor lijn 17. Ik heb het maar 1 of 2 keer zien gebruiken. Een keer om een defecte PCC tijdelijk op te bergen. Vermoedelijk om niet in de avondspits te tram naar de Lijsterbesstraat te slepen.

Hans | 5-10-2015
Op de achtergrond zijn twee schijnwerpers te zien. Was daar een sportcomplex of iets dergelijks?


Ad | 2-10-2015
Er waren twee deelseries, uit 1913 en uit 1920/21. Misschien dat het verschil daar in zit. De huidige museumwagen RETM 192 heeft gedeelde, zoals de 184 op de andere foto, dus misschien was die ook uit de tweede levering. Beide groepen zijn in 1939/31 gemoderniseerd, waarbij ze o.a. filmkasten kregen. Aanvankelijk waren de films in Rotterdam zwart op geel en beide wagens hier hebben die nog (of weer).
In tegenstelling tot bij de Limburgers, was de nummertoekenning volstrekt niet op de oorspronkelijke gebaseerd. Misschien in volgorde aflevbering?

wil leebeek | 2-10-2015
Bij sommige wagens uit deze serie wijken de ventilatieraampjes af.

D e koersrollen zijn voor de HTM gemaakt terwijl de lijncijferrollen nog van de RET zijn.

Voogd | 2-10-2015
De ventilatieraampjes van Rotterdam 184 zien er anders uit op de andere foto. Gezichtsbedrog?
En was de koersrol speciaal voor de HTM gemaakt? De lijncijferrol lijkt me die van de RET.

Een in een reactie geeft aan dat de tekst van de pagina is aangepast n.a.v. deze reactie.

Reageer
Houdt er vooral rekening mee dat een reactie op deze
pagina ook in de toekomst van waarde moet zijn!


Naam    (graag uw echte naam)
Reactie

< i > < b > < u > < groot > < klein > < rood > < quote >

                                                                     

Type de 4 cijfers over    1307


* Met het plaatsen van uw reactie verklaart u accoord te gaan met de spelregels.
Lees de spelregels >>>