Contact/email    <-Vorige  
HTMfoto.net / HonderdprocentHaags.nl is een particuliere website en heeft geen enkele binding met HTM, behalve dat de webmaster ook trambestuurder is bij diezelfde HTM.

Deze website wordt dagelijks bijgewerkt. Laatste update: 18-10-2017, 20:32 uur.
  Het 100-dagen Nieuwsarchief   HTM in het nieuws   Waar is deze foto genomen?  

  - Welkom 
   
bezoeker
  - Persoonlijk welkom? 

  - Den Haag 
  - Scheveningen 
  - Loosduinen 
  - Toen & Nu 
  - Waar de trams zijn 

  - Bus 
  - Tram 
  - RandstadRail 
  - Meer HTM 
  - (Oud) Collega`s 
  - Soms gaat het fout 
  - foto`s uit het archief 

  - Wat is nieuw? 
  - Links 
  - webmaster 

      



Lestram 803 in de Lekstraat op een zondagochtend in 1969
foto van Huub van Keulen






Frans van Zoest | 1-6-2016
O wat leuk! Voor mij een plaat vol met jeugdsentiment. Links, op de hoek met de Waalstraat, heb ik tot mijn trouwen in 1974 gewoont. Achter het rode Dafje staat een Austin A99 Westminster. Dat was mijn vaders auto die we vele jaren hadden. Vele jaren later kocht ik precies dezelfde auto die ik nog steeds heb met veel plezier. Natuurlijk heb ik alles aan de spoorkant toen alles zien veranderen. Het begon met de sloop van de witte douaneloods rechts, wat op de foto braakliggend terrein was. Op de foto zien we nog de oude kolenloods die ook later tegen de vlakte ging. Beide loodsen waren vroeger van de stoomtram naar Scheveningen. De huizen links op de foto zijn nu ook allemaal weg. Het laatste blok, waaronder mijn ouderlijk huis, is enkele maanden geleden tegen de vlakte gegaan. Maar dat is dus alles wat zichtbaar is op de foto......

Ad | 1-6-2016
Niet alleen herstel is ingewikkelder, het hele ontwerp is maatwerk en daardoor duurder. Maar wel eleganter dan wat nu bijvoorbeeld bezuiden Utrecht wordt neergezet.

Nog een leuk detail: het klassieke streekbus haltebordje, wel met het toen nog vrij nieuwe NZH logo

Wout Verspuij | 1-6-2016
Sorry, @ed de Silva: Moet natuurlijk zijn: @Markus..!😰

Wout Verspuij | 1-6-2016
@ed de Silva: Inderdaad was de ophanging van de bovenleiding, bij de NS van toen, anders als de huidige. Nadeel was dat bij breuk, door het stuk trekken van de bovenleiding, de schade vele malen intenser was dan bij de huidige ophanging. Immers door toepassing van portalen i.p.v. "Ophangoverspanningen" is de schade minder, eenvoudiger en sneller te herstellen.

ed de Silva | 1-6-2016
Ik had graag ook les gehad op zo`n tram, jammer.

Markus | 31-5-2016
Is wel veranderd. Ik zie dat er vroeger andere portalen waren bij de spoorwegen.

Een in een reactie geeft aan dat de tekst van de pagina is aangepast n.a.v. deze reactie.

Reageer
Houdt er vooral rekening mee dat een reactie op deze
pagina ook in de toekomst van waarde moet zijn!


Naam    (graag uw echte naam)
Reactie

< i > < b > < u > < groot > < klein > < rood > < quote >

                                                                     

Type de 4 cijfers over    1571


* Met het plaatsen van uw reactie verklaart u accoord te gaan met de spelregels.
Lees de spelregels >>>