Contact/email    <-Vorige  
HTMfoto.net / HonderdprocentHaags.nl is een particuliere website en heeft geen enkele binding met HTM, behalve dat de webmaster ook trambestuurder is bij diezelfde HTM.

Deze website wordt dagelijks bijgewerkt. Laatste update: 26-7-2017, 13:20 uur.
  Het 100-dagen Nieuwsarchief   HTM in het nieuws   Waar is deze foto genomen?  

  - Welkom 
   
bezoeker
  - Persoonlijk welkom? 

  - Den Haag 
  - Scheveningen 
  - Loosduinen 
  - Toen & Nu 
  - Waar de trams zijn 

  - Bus 
  - Tram 
  - RandstadRail 
  - Meer HTM 
  - (Oud) Collega`s 
  - Soms gaat het fout 
  - foto`s uit het archief 

  - Wat is nieuw? 
  - Links 
  - webmaster 

      



PCC 1009 van lijn 10 in de Grote Marktstraat, eind jaren 70
foto van Jos Niehorster uit de collectie van Leo van der Putten


Leo van der Putten is medewerker vanRotterdams Openbaar Vervoer Museum - digitaal



 Mail deze pagina 


Raoul | 9-5-2017
Het (toen) nieuwe logo werd in de loop van maart/april 1974 ingevoerd

Ad | 5-5-2017
@ Peter: het oude bloklogo is vanaf winter 1974 ingevoerd, weet niet hoe vervangen ging

Rinus | 5-5-2017
Links het gebouw van de Pander passage, geopend in 1972.

EmWe | 5-5-2017
Volgens mij reden er vanaf 1977 alleen bij hoge uitzondering nog 1000-tjes op lijn 10. Die waren allemaal in de remise Frans Halsstraat gestationeerd voor de lijnen 12 en 16; deze foto is waarschijnlijk ouder....

Peter | 4-5-2017
Bus 255 heeft nog het oude HTM-logo achterop. Vanaf (volgens mij) 1977 werd het `moderne` logo gevoerd. Wat ik ook opvallend vind is de 1100-pantograaf die de 1009 heeft. Misschien kunne we daar de foto mee dateren?

Jan de Swart | 4-5-2017
Als je een Puch of Tomos had met een hoogstuur en lang haar, dan werd je een Sjors genoemd en haD JE kREIDLER Floret of een Zundapp KS 50 met een verkuif, dan werd je een nozem genoemd.

Barneveld 4 mei 2017

Ruud van Aarle | 4-5-2017
Lijn 10 wordt niet gemist. Die wordt gedekt door andere lijnen die ook op de stations en in het centrum komen.

Bus 25 is een ander verhaal. Mensen uit Zuidwest moeten naar 4 of 9 lopen of een overstap maken.

Hans | 4-5-2017
Ja, hansje, Den Haag was in de jaren `60 Puch-stad nummer 1 in ons land. Een hoog stuur en je hoorde er helemaal bij. Je had ook de brommers met een laag stuur en een buddyseat. Die werden buikschuivers genoemd. Zündapp en Kreidler waren de gangbare merken en ze waren in trek bij de "vetkuiven", gasten met een flinke klodder Brylcream in het naar achteren gekamde haar.Volgens mij waren dat de nozems. De Puch-rijders waren meer het langharig "tuig".

En ik? Ik had me aangesloten bij het Simplexistisch Verbond. Ik had een slee van een fiets, een lichtgrijze Simplex dus. Eentje met knijpremmen van blauw geëloxeerd aluminium. De banden hadden een donker loopvlak en witte zijvlakken. Alsof het een luxe auto was. Apetrots was ik erop en elke week maakte ik hem schoon. Wat een discipline! Moet je m`n Gazelle van nu eens zien...

Voogd | 4-5-2017
Toch mis ik lijn 10 en de rechtstreekse lijn 25 naar cs.

Ruud van Aarle | 4-5-2017
Dan is het er nu toch wel heel wat beter. Wat een gevaarlijke vieze stinkzooi was het er vroeger.

hansje | 3-5-2017
Zo herinner ik mij de Grote Marktstraat.En zowaar een Puch naast de tram,de enige echte nozem brommer