Contact/email    <-Vorige  
HTMfoto.net / HonderdprocentHaags.nl is een particuliere website en heeft geen enkele binding met HTM, behalve dat de webmaster ook trambestuurder is bij diezelfde HTM.

Deze website wordt dagelijks bijgewerkt. Laatste update: 18-10-2017, 20:32 uur.
  Het 100-dagen Nieuwsarchief   HTM in het nieuws   Waar is deze foto genomen?  

  - Welkom 
   
bezoeker
  - Persoonlijk welkom? 

  - Den Haag 
  - Scheveningen 
  - Loosduinen 
  - Toen & Nu 
  - Waar de trams zijn 

  - Bus 
  - Tram 
  - RandstadRail 
  - Meer HTM 
  - (Oud) Collega`s 
  - Soms gaat het fout 
  - foto`s uit het archief 

  - Wat is nieuw? 
  - Links 
  - webmaster 

      




HAAGS EN OV-NIEUWS, geplaatst donderdag 12 oktober 2017 om 12:16 uur. 

FNV: Kabinet breekt openbaar vervoer af

DEN HAAG - FNV Spoor, FNV Streekvervoer en werknemers in deze sectoren maken zich ernstig zorgen over de kabinetsplannen voor het openbaar vervoer. Ze verwachten minder kwaliteit, duurder vervoer, verlies van werkgelegenheid en slechtere verbindingen.



Nu de economie weer goed draait, is een extra investering in infrastructuur nodig en mogelijk. Dat kan de toenemende drukte op de weg en het spoor opvangen. Het kabinet wil Nederland mobiel en bereikbaar houden. Maar de plannen uit het regeerakkoord zijn desastreus voor het OV.

Henri Janssen, bestuurder FNV Spoor: ‘De werknemers op het spoor zijn trots op hun werk en op hun product. Ze willen geen afbraak, want ze willen de reizigers het beste bieden. Een goed product betekent goede werkgelegenheid en meer veiligheid voor medewerkers en reizigers. De plannen van het kabinet betekenen afbraak van werkgelegenheid en een toename van onveiligheid op het spoor. Het spoor wordt onoverzichtelijker, mensen moeten vaker overstappen, aansluitingen zijn slechter geregeld en kaartjes worden duurder.’

Het kabinet verhoogt de prijs van trein- en buskaartjes met 3%. Het regeerakkoord creëert bovendien grote onzekerheid over de toekomst van het hoofdrailnet en besteedt regionale lijnen op dit hoofdrailnet aan. Janssen: ‘Deze plannen koersen regelrecht af op een duurder en verder versnipperd Nederlands spoor- en OV-landschap. Echt, niemand zit hierop te wachten.’

‘Nederland gaat dichtslibben’
Janssen vreest het ergste voor de bereikbaarheid en mobiliteit in Nederland. ‘Er is geen enkele toekomstvisie, geen enkele ambitie bij dit kabinet. En er is geen investeringsagenda, niet voor het spoor en niet voor het busvervoer. Deze cocktail jaagt reizigers massaal de auto in. Dat betekent heel simpel dat de Randstad en de grote steden daarbuiten volledig dichtslibben. Een slechter beleid is haast niet mogelijk. We roepen het kabinet dan ook op om de plannen radicaal om te gooien, en te investeren in een goed, gezond en kwalitatief hoogwaardig openbaar vervoer.’



Thomas | 13-10-2017
@F.F.W.Beijerling:
Voordat u mij tegenwerpt dat alleen rollend vervoer in aanmerking komt voor belastingheffing wil ik nog erop wijzen dat er in dat geval voor de overheid nog heel wat te belasten valt op kinderwagens, rolstoelen, rollators enz. Al deze weggebruikers vertonen een schandelijk free-riders-gedrag. Daar moet maar eens een eind aan komen.

Thomas | 13-10-2017
@F.F.W,Beijerling
En hoe staat het met de voetgangers? De slijtage aan de trottoirs is ook niet mis, om van de vervuiling (kauwgum} maar te zwijgen! Belasten dus, die voetgangers!

Voogd | 13-10-2017
Tsja Rinus, en een jaar later moesten fietsen worden ingeleverd bij de bezetter....
http://www.dedokwerker.nl/fiets_inleveren_wo2.html

Appie | 13-10-2017
@Beijerling, het moet u toch ook bekend zijn dat nog geen 10% van de houderschapsbelasting aan onderhoud en aanleg van wegen wordt besteedt. De rest komt ten goede aan "algemene middelen".
Ageer daar dan tegen.

Rinus | 13-10-2017
Rijwielbelasting is afgeschaft in 1941 (76 jaar geleden), door de Duitse bezetter...

Het is jammer dat mijn moeder al jaren lang geen gehoor meer krijgt op het telefoonnummer van Arthur Seyss-Inquart (ze heeft "niet zo heel lang geleden" het telefoonnummer van de bunker in Clingendael nog gedraaid) ander zou ze nog even kunnen navragen waarom hij toch die belasting heeft afgeschaft.
Al die `free riders` moeten inderdaad meedogenloos worden aangepakt.
De BTW op het inademen van lucht is ook veel te laag.

F.F.W. Beijerling | 13-10-2017
Het is nog niet eens zo heel lang geleden, dat er op rijwielen een "belastingplaatje" moest prijken. De controle daarop was streng. Mij dunkt terecht, immers, waarom zouden wielrijders gratis van de weg gebruik maken, waar ander verkeer ervoor moet betalen?

gewone nederlander | 12-10-2017
Zal me niks verbazen. Alle e-bikes hebben al een nummerplaat achterop.

Maar je hebt een vergrootglas nodig om in de verkiezingsprogramma`s iets te vinden wat over het ov gaat. Dus dat er in het regeerakkoord daarover he-le-maal niets te vinden is, lijkt me voorspelbaar. In maart mogen we alweer, voor de gemeenteraad

Thomas | 12-10-2017
Die fiets zal binnenkort ook wel belast worden.

gewone nederlander | 12-10-2017
Ga toch fietsen


HAAGS EN OV-NIEUWS VAN WOENSDAG 18 OKTOBER 2017

 - GVB Bus voldoet aan status Systeemtoezicht van ILT - 2 reacties

 - Reizigers overwegend positief over tienminutentrein - 1 reactie


HAAGS EN OV-NIEUWS VAN DINSDAG 17 OKTOBER 2017

 - HTM in Lucky TV - 2 reacties

 - Recordaantal reizigers De Lijn gecontroleerd



Gelezen: 699 keer.