Contact/email    <-Vorige  
HTMfoto.net / HonderdprocentHaags.nl is een particuliere website en heeft geen enkele binding met HTM, behalve dat de webmaster ook trambestuurder is bij diezelfde HTM.

Deze website wordt dagelijks bijgewerkt. Laatste update: 16-12-2017, 20:29 uur.
  Het 100-dagen Nieuwsarchief   HTM in het nieuws   Waar is deze foto genomen?  

  - Welkom 
   
bezoeker
  - Persoonlijk welkom? 

  - Den Haag 
  - Scheveningen 
  - Loosduinen 
  - Toen & Nu 
  - Waar de trams zijn 

  - Bus 
  - Tram 
  - RandstadRail 
  - Meer HTM 
  - (Oud) Collega`s 
  - Soms gaat het fout 
  - foto`s uit het archief 

  - Wat is nieuw? 
  - Links 
  - webmaster 

      



Mariahoeve in aanbouw met PCC 1009 op het Kleine Loo
foto van de vader van Joop van Lent




uitsnede





erven sleeboom | 17-2-2011
P.S.
Wil Leebeek heeft de foto dus kunnen dateren op januari-maart 1965.
Mooi!

En de Citroën was dus gloednieuw.

erven sleeboom | 17-2-2011
Toch wel jammer dat de Degenaar moest wijken voor de drie bevestigingpunten van de rode stempelautomatenbal (ingevoerd 3-10-1965).

Hans R | 17-2-2011
@Wil Lebeek Leuk te lezen van die verlovingsringen.
Ik ben op 9-1-1965 verloofd met mijn huidige echtgenote en kochten onze ringen bij?
Juist Degenaar in de Boekhorststraat.
Ik heb deze ring nog altijd om mijn vinger.
De ringen zijn natuurlijk eerder aangeschaft dan de maand waarop de PCC 1009 opriep daar je trouw/verlovingsring te kopen.
Het was toen gewoon een betrouwbare zaak voor vele jonge Hagenezen,die nog aan verlovingsfeestjes deden.

wil leebeek | 17-2-2011
De reclames voorop de 1009: Links: Verlovingsringen van Degenaar.
Geplakt op de serie 1001/1024 januari 1965, verwijderd augustus 1965
Rechts: S.Rafael : geplakt vanaf juni 1963 op PCC's uit verschillende series, verwijderd maart 1965.

De 1009 heeft deze beschildering met de groene banden gekregen op
24 mei 1962.

aldo markus | 16-2-2011
Op 9 januari 1961 ging lijn 6 doorrijden naar de Hofzichtlaan. Een mooie eindpuntlus tegenover Het Kleine Loo. De verlenging naar Station Mariahoeve werd op 11 november 1966 in gebruik genomen.
Er zat kennelijk wat vertraging in de oplevering van het voorplein van het op 22 mei 1966 geopende station, want bus 4 (die op 22 mei uit Marlot was verdwenen) kon daar pas op 15 juli '66 terecht en heeft twee maanden op de Hofzichtlaan moeten keren. Lijn 6 kwam dus nog vier maanden later.

simon | 16-2-2011
De verlenging naar station Mariahoeve dateert van november 1966. De foto moet dus daarvoor zijn genomen.

erven sleeboom | 16-2-2011
rabbit | 15-2-2011 | Kenteken DS 21 Pallas is uitgegeven in Januari 1965.

Weet je het zeker? Want dat terrein rechts was toen toch al bebouwd? Maar ik denk dat je gelijk hebt, want de uitsnijding onder het front voor het valraam is er al, in 1961 hadden de 1000-en die nog niet.

By the way: zie de 1009 in 1966 of '67, met nieuwe deuren, SAB super resilient wielen en rode bal (stempelautomaat) op de Escamplaan:
https://www.honderdprocenthaags.nl/algemeen/foto_tonen2.php?foto=Hulshof/1009.JPG


JWB | 15-2-2011
De DS was zijn tijd zo ver vooruit dat ze hem gebruikten als futuristische auto in de film "Back to the future" deel 2 (1990) in een scene die zich in 2015 afspeelt. Inmiddels is het bijna 2015 maar ik zie ze over een paar jaar nog niet vliegen ......

rabbit | 15-2-2011
Kenteken DS 21 Pallas is uitgegeven in Januari 1965.

rikky | 15-2-2011
Oh wat een perfecte combi-foto. Voor mij twee prachtige modellen op één foto. Mijn oom heeft 5 DS-en gehad, waarin ik als kind in mee mocht rijden. Na die donkere A12 ging letterlijk het licht aan, na het KW-plein op de LvNOI. De auto had een licht-doorlatend kunstof dak. De Neon lampen schoven door de auto. Prachtig !! ( nr plaat: BP-01-76 om nooit te vergeten )
De 1001 staat als model voor mijn neus bij de pc, mijn ID21 staat hier in Portugal voor de deur . . Pracht auto. Ik heb er ook een model van . . .

Geweldige foto's weer. Heel veel dank, Eric

erven sleeboom | 15-2-2011
De verlenging naar de Hofzichtlaan kwam pas in januari 1961 in dienst en sommige wagens behielden de oude deuren nog tot halverwege de jaren zestig. Net als de grote koplampen trouwens. En de Carnegie resilient-wielen met de grote zeshoekige bout in het midden.

Jeroen | 15-2-2011
De tram is hier de rotonde met de Reigersbergenweg gepasseerd en rijdt nu ter hoogte van wat nu de Ametisthorst is. Rechts staat nu het WC Mariahoeve. Bovend e tram uitstekend zie je de toren van de RK Christus Koning kerk aan de Robijnhorst 201.

Frank Faber | 15-2-2011
Leuk, ook met die citroen (sorry, ascii tekens werken even niet) gezien de deuren van de 1009 moet dit voor 1960 geweest zijn? En nog met oude wagennummers, mooi.

aldo markus | 15-2-2011
Als ik naar deze foto kijk hoor ik in gedachten het geluid dat erbij hoorde, als deze wagens voorbijdenderden. Dit is echt lijn 6, met de 1000-en en de filmtekst 'HOFZICHTLAAN'.
Als kleuter moet ik me hebben afgevraagd, waarom ze voor lijn 6 aparte trams hadden, met kleine raampjes. Reed lijn 6 soms naar buurten waar alleen maar kleine mensen woonden?
Later wist ik beter. Maar het schoot me zomaar te binnen.

Prachtige foto.

erven sleeboom | 15-2-2011
De vader van Joop van Lent had een mooie Citroën...

Ik weet nog goed hoe hard de 1000-en van lijn 6 in het begin reden op Het Kleine Loo. Geen verkeer, weinig passagiers nog, en hup, rijpedaal omlaag...

De 1009 had al de nieuwe beschildering en de nieuwe koplamp, maar nog de oude deuren.

Een in een reactie geeft aan dat de tekst van de pagina is aangepast n.a.v. deze reactie.

Reageer
Houdt er vooral rekening mee dat een reactie op deze
pagina ook in de toekomst van waarde moet zijn!


Naam    (graag uw echte naam)
Reactie

< i > < b > < u > < groot > < klein > < rood > < quote >

                                                                     

Type de 4 cijfers over    9507


* Met het plaatsen van uw reactie verklaart u accoord te gaan met de spelregels.
Lees de spelregels >>>