Home
Email/contactpagina          HTMfoto op Social Media                  
   
Welkom  
 bezoeker
Persoonlijk welkom?
   
 
HTMfoto.net / HonderdprocentHaags.nl is een particuliere website en heeft geen enkele binding met HTM, behalve dat de webmaster ook trambestuurder is bij diezelfde HTM.

Deze website wordt dagelijks bijgewerkt. Laatste update: 13-11-2018, 21:10 uur.

   
       
 

 
   




`Beleef` de Siemens Avenio in Den Haag
animatiefilm van Siemens Nederland N.V.





Marianne van der Lubbe | 25-10-2018
Mooie trams, hoor, maar ik moet de eerste vrouw (of kleine man) er nog in zien zitten die normaal met haar (of zijn) voeten bij de grond kan. Dat kan eigenlijk alleen op die zijstoeltjes, maar dan heb je totaal geen uitzicht. Enorme misser. En daar zitten we dan nog minstens de volgende 20 jaar mee, met bengelende voeten en pijn in je benen van die harde rand.

lambert | 30-7-2015
Heb hem zien langskomen op het ondergrondse Spuistation, in het halfduister dus. Wat een somber ding!.En die grijze stoeltjes ook nog. Hadden die niet rood kunnen zijn? 12

Manja | 29-7-2015
Echt gevaarlijk zwart, dat worden weer ongelukken. Ik vind het echt niks, het lijken wel doodskisten. Beetje jammer.

A. van der Zee | 4-11-2012
@Tokke: Nee, je kunt niet achterin zitten zoals in de Combino`s in Amsterdam. Die zijn wel leuk als je van de kermis houdt; ik zat gistermiddag nog achterin een Combino op lijn 2. Ik was blij dat ik geen hachee gegeten had.... Dit zijn (net als een klein deel van de Amsterdamse Combino`s, overigens) tweerichting trams, dus aan beide uiteinden een bestuurderscabine.

tokke | 4-11-2012
mooie presentatie. ik vraag me wel af of je als je helemaal achterin de tram zit (kan dat eigenlijk, net als in amsterdam?) of je dan ook zo prettig heen en weer geslingerd wordt. ziet er wel "sleek" uit, deze tram.
ik snap trouwens niet waarom de verbouwing van de bosbrug zo lang moet gaan duren. in amsterdam is de hogesluisbrug (http://www.parool.nl/parool/nl/4024/AMSTERDAM-CENTRUM/article/detail/3209166/2012/02/29/Hogesluisbrug-gestremd-voor-auto-s-trams-en-scheepvaart.dhtml) verbouwd en net weer opgeleverd. de lijnen 7 en 10 bleven daar gewoon doorrijden, over een noodbrug. hoe gaat dat straks in den haag? moeilijk moeilijk?

P.S. | 4-11-2012
@Joop Jansen Ik denk niet dat de nieuwe trams geschikt zijn voor voeding door inductie ( rijden zonder draadstroom). en de infrastructuur ontbreekt eveneens. De aardgasbussen hbben brandstoftanks op het dak. Uit het aardgas wordt in dew motor de energie "opgewekt"om de motor te laten draaien en daardoor de bus te laten rijden. Blijft wel de vraag of bij de huidige techniek aardgas voor dit doel een veilige energie bron is?

Devil | 4-11-2012
Ik vind het wel mooie, hi-tech, kleuren, staan erg goed op deze trams.
Verkeersveiligheid hierdoor minder? Men ziet een blauwwitte RR en die rood/babypoep GTL ook niet. RU Groningen heeft onlangs met Rijkswaterstaat een onderzoek gedaan naar wat de mens wel en niet ziet. En dat is schokkend weinig, geen flitslampje of felle kleur dat daarbij helpt.

ad fontes | 4-11-2012
Het enige wat Coos zegt is dat hij de kleurstelling gevaarlijk vind. Ik vind die kleurstelling ook niks, maar voor zover ik weet hebben de bussen in Rnet kleuren [en dat zijn er al heel wat] tot nu toe geen grote ongelukken gehad die aan gebrekkige zichtbaarheid te wijten kunnen zijn.

Wat betreft de breedte: de Avenio is qua breedte niet breder dan wat tegewnoordig voor een vrachtwagen is teogelaten.

Joop Jansen | 3-11-2012
Coos schrijft het wel wat luguber, maar er is allang en breed gewaarschuwd tegen het aanschaffen en toelaten van die nogal gevaarlijke serie bredere trams, die net zoals die gevaarlijke aardgasbussen op een energiecilinder ook zonder draadstroom kunnen rijden. Levensgevaarlijke ontwikkengen, dus niet meer toelaten ondanks alle ronkende reklame van het onwetende Stads Gewest Haaglanden. De deskundigen (van HTM dacht ik) hebben er al op gewezen, dus weten het waarschijnlijk toch wel?

htm-tram | 2-11-2012
persoonlijk vind ik het ook geen mooie kleur, ik zou voor een lichtere variant gaan zoals de R-Net metro van de GVB die krijgt ipv Grijs-Zwart-Rood de kleuren Zilver-Zwart-Rood.
De HTM heeft deze kleuren niet gekozen, het zijn gewoon de kleuren van R-net en die moeten we dan overnemen.
Het feit is wel dat alle overige weggebruikers uit hun doppen moet kijken, maar de tijd zou het leren.

Voordeel is wel dat het rood reflecterend is dus wie weet valt het allemaal mee en krijgt deze tram niet de naam Doodskist

coos | 2-11-2012
Het gaat mij niet om mooi of lelijk. Het gaat erom dat zo`n kolossaal verkeersmiddel goed zichtbaar blijft onder alle (weers-)omstandigheden.
Ik meen het serieus: dit gaat mensenlevens kosten.

Waarom moet toch telkens weer het wiel uitgevonden worden?

Stefan (Delft) | 2-11-2012
Beste Emile1952. Ben ik blij, dat er over smaak niet te twisten valt! Ik vind hem oerlelijk, maar dat zal wel gewenning zijn. Vind het jammer, dat ze de trams uit Dresden niet als voorbeeld hebben genomen. Die zijn mooi en rijden goed. Tevens is het een bestaand ontwerp, wat k in Antwerpen rijdt (De Hermelijn). Maar goed... We moeten het ermee doen.

Trouwens... Kunnen ze niet in "PCC-geel" komen? Is opvallender en komen weer leuke herinneringen naar boven!!!

E.Wethmar | 2-11-2012
Kijk v.w.b. de kleurencombinatie(s) ook eens naar de trams in Brussel!

Creme met, of zonder groen is en was bekend in Den Haag en de Haagse trams hadden daardoor een byzonder mooie en goed zichtbare uitstraling.
Rood/zwart, of zwart/rood wordt qua verkeersveiliheid een ECHT probleem.
Dus ........ terug naar creme en/of creme met groen wat mij betreft.

John van den Berg | 2-11-2012
Zwart is een heel bewerkelijke kleur vroeger hadden alle chaufeurs die een zwarte wagen reden altijd een poetslap waarmee ze voor ze bij een klant kwamen even gauw om de wagen heen liepen om de vlekjes weg te poetsen want je ziet er alles op .De beste kleur is Grijs .

Voogd | 2-11-2012
@coos: Zwartkijker

coos | 2-11-2012
De voormalige `doodskisten`, de in 1944 dichtgemaakte oorpronkelijke open achterwagenserie 550-570, zijn intussen allang vergaan.
Nu worden we voor de komende dertig jaar opgescheept met de serie: `De Nieuwe Doodskisten`.
Het wrange is wel dat ze de oorzaak gaan vormen van veel ongelukken.

joost | 2-11-2012
@vd Zwan. Nee. De naam doodskisten is/was gereserveerd voor de 550-serie aanhangrijtuigen. Afgevoerd in 1957...

vd Zwan | 1-11-2012
Trams kregen bijnamen: Fordjes, Zwitsers, Amerikanen, Koektrommels om er enkelen te noemen.
Deze avenios met de gepresenteerde kleurencombinatie krijgen snel de naam Doodkisten. In Amsterdam had het GVB al bloedneuzen, maar ja.

We hebben nog roodgestreepte GLT trams en later de blauwe serie 3100.

Zon 5 jaar geleden had men een enquete gehouden en het publiek naar de meest aantrekkelijke kleur(en) gevraagd.Hhet resultaat van dat onderzoek was, dat de overweldigende meerheid voor blauw als wenskleur gekozen had. Met de trams naar Zoetermeer heeft men dan nog voor wit - wit - blauw gekozen maar nu enkele jaren verder......................? enquete vergeten?

Emile1952. | 1-11-2012
De nieuwe tram ziet er goed en mooi uit. De kleuren combinatie zwart met rood valt reuze mee. Natuurlijk is het even wennen voor iedereen. Een voordeel is, je ziet niet zo gauw dat de tram aan de buitenkant vuil is. Wat in het najaar met de huidige RandstadRail wagens nogal snel het geval is. De zichtbaarheid kan op de donkere winterdagen misschien een probleem geven. Misschien rode strepen aan de zijkant aanbrengen?

rikky | 1-11-2012
Wat leuk dat je met de cameera zo naar binnen kijkt.
In de tijd van Wim Kan reed de cameeera bij zangers naar binnen en dan zag zo die huigen hangen. Hier zijn de hangende lussen vervangen door brede rvs-handgrepen.
Mooi filmpje, tja alleen dat sombere zwart . .
Maar toch weer bedankt vanuit Portugal

Een in een reactie geeft aan dat de tekst van de pagina is aangepast n.a.v. deze reactie.

Reageer
Houdt er vooral rekening mee dat een reactie op deze
pagina ook in de toekomst van waarde moet zijn!


Naam    (graag uw echte naam)
Reactie

< i > < b > < u > < groot > < klein > < rood > < quote >

                                                                     

Type de 4 cijfers over    1297


* Met het plaatsen van uw reactie verklaart u accoord te gaan met de spelregels.
Lees de spelregels >>>







Er zijn op dit moment 9 bezoekers.
(gebaseerd op bezoekers die de laatste 5 minuten een pagina hebben bekeken)


- Den Haag


- Scheveningen


- Loosduinen


- Toen & Nu


- Waar de trams zijn verdwenen

- Bus


- Tram


- RandstadRail


- Meer HTM


- (Oud) Collega`s


- Soms gaat het fout


- Foto`s uit het archief van HTM

- Het 100-dagen Nieuwsarchief


- HTM in het nieuws


- Waar is deze foto genomen?





- Wat is nieuw?


- Links


- Webmaster


Home  


Email/contactpagina  


HTMfoto op Social Media  

facebook   


twitter   


YouTube   
Trambestuurders zijn stuurloos, anders waren ze wel buschauffeur geworden,
buschauffeurs sporen niet, anders waren zij wel trambestuurder geworden!