Contact/email    <-Vorige  
HTMfoto.net / HonderdprocentHaags.nl is een particuliere website en heeft geen enkele binding met HTM, behalve dat de webmaster ook trambestuurder is bij diezelfde HTM.

Deze website wordt dagelijks bijgewerkt. Laatste update: 17-12-2017, 20:29 uur.
  Het 100-dagen Nieuwsarchief   HTM in het nieuws   Waar is deze foto genomen?  

  - Welkom 
   
bezoeker
  - Persoonlijk welkom? 

  - Den Haag 
  - Scheveningen 
  - Loosduinen 
  - Toen & Nu 
  - Waar de trams zijn 

  - Bus 
  - Tram 
  - RandstadRail 
  - Meer HTM 
  - (Oud) Collega`s 
  - Soms gaat het fout 
  - foto`s uit het archief 

  - Wat is nieuw? 
  - Links 
  - webmaster 

      



Een PCC in San Fransisco, zoek de verschillen
foto uit de collectie van Emile Bruggeman






Richard | 30-11-2017
Komt deze toch iets meer in de buurt
https://en.wikipedia.org/wiki/San_Francisco_Municipal_Railway_fleet#/media/File:San_Francisco_PCC_car_1071,_Minneapolis_livery_(2011).jpg

Rinus | 26-11-2017
Hier in video. Voor de PCC fans genieten maar. De geluiden van de trucks in de bogen doet ook de Hagenaar vertrouwd aan.
https://www.youtube.com/watch?v=eDp_nPTt058

Jwb | 26-11-2017
Een aantal Amerikaanse steden heeft de tram `herontdekt`. Soms in de vorm van een heritage line zoals in SF en anderen als moderne light-rail zoals bv in Sacramento. Die laatste is een groot succes en het net wordt gestadig uitgebreid. In de stad gewoon op de weg en daarbuiten vaak op trace`s van verdwenen spoor- en tramlijnen. Tja, het rollend materieel komt dan regelmatig uit het buitenland.

snorrecken | 26-11-2017
De gedachte om met opgeknapte PCC`s op de F Line te rijden in de kleuren van "verdwenen" Amerikaanse tram- bedrijven is natuurlijk een gouden greep geweest.
Overigens doet Kenosha, Wisconsin, het zelfde.
Gaaf hoor!!!

Hans Klomp | 26-11-2017
De gehele geschiedenis van deze uit 1948 stammende wagen is te vinden op:
https://www.streetcar.org/streetcars/1063-1063-baltimore-md/

snorrecken | 26-11-2017
De trams van Detroit en van Jonestown (Pennsylvania) zijn eigenlijk de meest "Haagse PCC`s" in de States.

erven sleeboom | 25-11-2017
In grote lijnen is dit een behoorlijk gaaf gebleven exemplaar van het PCC-model dat de Saint Louis Car Co. tussen 1945 en 1952 heeft gebouwd. Er zijn maar een paar verschillen essentieel tussen de Haagse 1003-1024 en deze wagen:
de breedte (2540 mm i.p.v. 2200),
de lengte (één zijraampje meer en een truckstand van 6934 i.p.v. 6210 mm),
de draaistellen (Clark B2 i.p.v. SLC B3).
De overige verschillen zijn bijzaak en vaak pas later aangebracht. Originele attributen zoals de beweegbare zijramen (met de `standee windows`) en de grote dakventilator zijn bij deze wagen niet gewijzigd. Wel zijn de bermlampen vervangen en zijn de oorspronkelijke deuren vervangen door deze scharnierende exemplaren zonder middenstijl. De uitklaptreetjes waarmee je op het dak kon komen (ook te zien bij de Haagse 1000`en voor de verbouwing) zijn naast de middendeuren duidelijk te zien.

Jwb | 25-11-2017
Dit is een voorbeeld van een (bijna) perfecte samenwerking tussen een publiek ov-bedrijf en een museum organisatie. Twee lijnen die met een grote vloot van gerstaureerde trams een volledige dienstregeling uitvoeren. Niet alleen voor toeristen maar ook gewoon als aanvulling op het tram, bus en metro netwerk in San Francisco. 7 dagen per week met een hoge frequentie. De trams bestaan naast de pcc`s uit diverse modellen van over de hele wereld. De organisatie werkt onder de paraplu van Muni, het ov-bedrijf, maar bemand en -vrouwd door een groot aantal vrijwilligers. Ook dat kan al 20 jaar in de vercommercialiseerde USA.

Ad | 24-11-2017
@ Hansje: twee trolleystangen, de achterste is in gebruik, de voorste dient voor `achteruit` rijden. Geen airco maar `arko` :) [er zijn er zeker vijf half open gezwengeld

Voor wie meer over de Market Street trams wil weten:
https://www.streetcar.org/streetcars/
De 1063 komt oorspronkelijk uit Philadelphia, rijdt hier in de kleuren van Baltimore [en heeft intussen andere kleuren uit diezelfde stad

Jan van Staalduinen | 24-11-2017
@ Hansje: de trolleystang om vooruit te rijden is wel in bedrijf, al is die moeilijk te zien in het gebladerte. Het touw is duidelijker in beeld.

Bert de Lange | 24-11-2017
Heb ze uitgeschreven: 30 verschillen gevonden.

Oscar | 24-11-2017
Het aantal ramen.

snorrecken | 24-11-2017
Breder én langer!

hansje | 24-11-2017
Mm,effe kijke!Breder,dubbele banken aan beide zijden,dubbele voordeur,kleine raampjes,bel op de neus i.p.v. op het dak,airco(?),enkele stroomafnemer,die geborgen is.Batterijen?
Richting aanwijzers in een soort schermpje.
Hadden de hagenaars een trekpunt op de bumper?

Jan de Swart | 24-11-2017
Zoek de verschillen met de 1000en
1 Ze zijn breder
2 Ze hebben en trolleystroomafnemer

Bert de Lange | 24-11-2017
Als je dit serieus wil doen krijg je een lijst met zeker 15 verschillen met een tram uit de serie 1003 ... 1024. Dan ga ik uit van de situatie kort na aflevering.

Een in een reactie geeft aan dat de tekst van de pagina is aangepast n.a.v. deze reactie.

Reageer
Houdt er vooral rekening mee dat een reactie op deze
pagina ook in de toekomst van waarde moet zijn!


Naam    (graag uw echte naam)
Reactie

< i > < b > < u > < groot > < klein > < rood > < quote >

                                                                     

Type de 4 cijfers over    6066


* Met het plaatsen van uw reactie verklaart u accoord te gaan met de spelregels.
Lees de spelregels >>>