Home
Email/contactpagina          HTMfoto op Social Media                  
   
Welkom  
 bezoeker
Persoonlijk welkom?
   
 
HTMfoto.net / HonderdprocentHaags.nl is een particuliere website en heeft geen enkele binding met HTM, behalve dat de webmaster ook trambestuurder is bij diezelfde HTM.

Deze website wordt dagelijks bijgewerkt. Laatste update: 19-9-2018, 21:07 uur.

   
  t/m vrijdag 21 september is de kans aanzienlijk dat deze website incidenteel
een of meerdere dagen niet kan worden bijgewerkt
   
 

 
   




Transport PCC 1159 door Den Haag naar Tilburg voor grote revisie in 1976
5 foto`s van Jaap den Bakker














Jeroen van Loon | 4-4-2018
@ Haagse_Meester: bedankt voor uw antwoord!

Frans van Zoest | 3-4-2018
@Voogd: Vroeger deed de verkeerspolitie altijd deze begeleidings taken. Nu is dat afgestoten en worden verplicht bedrijven ter begeleiding ingeschakeld. Op het spoor dat we zien bij de remise liep ongeveer een jaar of 10 later een GTL in de bocht uit de rails. Ik zat toen nog in de surveillancedienst en vanuit het oude bureau Archimedesstraat werd ik er heen gestuurd. Het werd een enorme klus om de tram weer in het spoor te krijgen voor de jongens van de HTM en de brandweer die toen nog die zware Krupp kraan had. Die klus duurde zeker 3 uren, maar de koffie was prima.

Henk Boshuyzen | 2-4-2018
Ik ben toch nog even aan het zoeken geweest in de gegevens.
Het met grote zekerheid te zeggen dat het hier de H10 betreft die de 1159 vanuit de werkplaats naar de oplegger duwt.
De H10 (ex 290) is op 17-6-1963 als pekelwagen in dienst gekomen en in juni 1976 weer gemoderniseerd in dienst gekomen. De H10 heeft dienst gedaan tot en met 1993. Op 14 februari 1994 stond de H10 op een oplegger en werd afgevoerd naar Elsloo alwaar hij op het terrein van restaurant "de Olde Tramhalte" werd geplaatst. Na in 2007 nog verplaatst te zijn werd de wagen in januari 2009 onttakeld waarna sloop volgde

Henk Boshuyzen | 2-4-2018
@ Dick: Dit lijkt één van de pekelmotorwagens uit de serie H1 - H10, dus geen 250er maar een 290er.
In 1976 waren de H5, H10 en als laatste de H7 onderhanden. De H7 kwam pas in oktober 1976 gereed, dus moet het de H5 of H10 zijn.
De H10 ging na buiten dienst stelling naar Friesland en is daar uiteindelijk gesloopt.. De H5 rijdt nog bij het HOVM

Dick | 2-4-2018
De 1159 heeft het na de revisie maar krap 8 jaar volgehouden, begin 1984 werd hij op `s Gravenmade gesloopt. De 250-er die hem de remise uit duwt (1e foto) zal misschien nog wel bestaan (het nummer is niet te zien)

aldo markus | 2-4-2018
Rechts de halte waar bus 23 tot 1971 komende uit Duindorp het eindpunt had. Aan de andere kant van het station stond bus 24 naar Kijkduin. Toen in augustus dat jaar de Geestbrug werd afgesloten werd 23 over de overweg verlengd tot aan die brug (en 24 ingekort). Vanaf december was de brug weer in dienst, maar 24 keerde niet terug: 23 nam de route over en reed helemaal door naar Kijkduin.

Wouter J | 2-4-2018
@ Voogd: zou dat misschien komen omdat een GTL 2x zo lang is als een PCC....?

Haagse_Meester | 2-4-2018
@Jeroen: Dat kwam omdat de HTM in vrij korte tijd zo`n 100 trams moest reviseren. Dat kon de CW simpelweg niet aan en dan moet je kijken naar externe mogelijkheden. En die moeten dan ook wel plek hebben in hun eigen proces. NS Wp Tilburg was blijkbaar beschikbaar en de HTM wist dat de Brabanders voldoende ervaring hadden met railvoertuigen en gewend waren kwaliteit af te leveren. De prijs was blijkbaar ook schappelijk en dus werden er een hele lading 1100-en naar Brabant gebracht voor revisie.

Voogd | 2-4-2018
Tegenwoordig gaat dit allemaal onder motorpolitiebegeleiding en convoi exceptionnel-wagens, toen was dat niet nodig kennelijk.

Jeroen van Loon | 2-4-2018
Wat een prachtige serie foto’s, merci! Heb een vraag: waarom werd destijds voor de NS werkplaats in Tilburg gekozen voor de grote revisie.. moest er toen ook worden aanbesteedt, of was de HTM vrij om te kiezen?

Niek Hesp | 2-4-2018
Prachtige foto`s!
Zeer herkenbaar!
Niek

Hans N. | 2-4-2018
Zo’n fotoserie. Dat is een feest van herkenning!

Rene W | 2-4-2018
Inderdaad een mooie fotoserie.

Betweter | 1-4-2018
Bij Voorburg de snelweg op, bij het (voormalige) KW Plein. Wat een leuke foto! Allemaal natuurlijk, maar de Voorburgse foto is wel een behoorlijk expliciet tijdsbeeld.

MikeV | 1-4-2018
4e foto van boven: rechts-midden - Nederlandse Reisvereniging (NRV) op de hoek LvM / Zeestraat

Jan de Swart | 1-4-2018
Prachtige foto`s van het transport van de 1159 door Den Haag en Voorburg naar Tilburg.
Vooral de blauwe kentekenplaten doen mij denken aan de jaren voor 1977.

Barneveld 01 - 04 - 2018

Een in een reactie geeft aan dat de tekst van de pagina is aangepast n.a.v. deze reactie.

Reageer
Houdt er vooral rekening mee dat een reactie op deze
pagina ook in de toekomst van waarde moet zijn!


Naam    (graag uw echte naam)
Reactie

< i > < b > < u > < groot > < klein > < rood > < quote >

                                                                     

Type de 4 cijfers over    6201


* Met het plaatsen van uw reactie verklaart u accoord te gaan met de spelregels.
Lees de spelregels >>>







Er zijn op dit moment 12 bezoekers.
(gebaseerd op bezoekers die de laatste 5 minuten een pagina hebben bekeken)


- Den Haag


- Scheveningen


- Loosduinen


- Toen & Nu


- Waar de trams zijn verdwenen

- Bus


- Tram


- RandstadRail


- Meer HTM


- (Oud) Collega`s


- Soms gaat het fout


- Foto`s uit het archief van HTM

- Het 100-dagen Nieuwsarchief


- HTM in het nieuws


- Waar is deze foto genomen?





- Wat is nieuw?


- Links


- Webmaster


Home  


Email/contactpagina  


HTMfoto op Social Media  

facebook   


twitter   


YouTube   
Trambestuurders zijn stuurloos, anders waren ze wel buschauffeur geworden,
buschauffeurs sporen niet, anders waren zij wel trambestuurder geworden!