Home
Email/contactpagina          HTMfoto op Social Media                  
   
Welkom  
 bezoeker
Persoonlijk welkom?
   
 
HTMfoto.net / HonderdprocentHaags.nl is een particuliere website en heeft geen enkele binding met HTM, behalve dat de webmaster ook trambestuurder is bij diezelfde HTM.

Deze website wordt dagelijks bijgewerkt. Laatste update: 27-5-2018, 20:28 uur.

   
  deze pagina toont het toekomstige uiterlijk van HTMfoto/HonderdprocentHaags    
 

 
   




Vertrek n van de laatste ritten naar Delft met een Buitenlijner in 1965
foto van Hans van Engelen uit de collectie van Henk Odendaal / Frank Faber






erven sleeboom | 9-5-2018
Sinds vandaag (reactie op andere foto) geloof ik dat ik begrijp wat je bedoelt.

Anton Zonneveld | 9-5-2018
erven sleeboom: [Op het gebied van "Blauwe Tram" geloof ik Ad van Kamp blindelings.] ..... dat zou ik niet (meer) zo gauw doen..... als ik u mag adviseren.

c. campagne | 2-5-2018
@Erven Bedankt voor het betoonde vertrouwen. Ga zo door!
@wim van es. Wim, 6 januari was op een woensdag. In dat geval zou de 52 beslist met aanhangwagen hebben gereden. Het is ongeveer half een `s middags (zie de kleine wijzer van de stadsklok tussen de voorste panto door). Bovendien heeft zoals al is aangegeven de 52 op 6 januari 1965 geen dienst gedaan. Als Ad klakkeloos de info van Hans van Engelen heeft gevolgd verklaart dit eea.
Nog een opmerking: Ik vind de titel ("een van de laatste ritten") niet terecht. "Een van de laatste dagen", zou ik er van maken. Kijk maar wat je er van vind. Groet, Cor
Doetinchem, 2-5-2018.

erven sleeboom | 2-5-2018
Op het gebied van "Blauwe Tram" geloof ik Ad van Kamp blindelings.
Op het gebied van "Gele Tram" heb ik ng meer vertrouwen in Cornelis Campagne.

Wim van Es | 1-5-2018
In zijn boekje "De Gele Tram" schrijft Ad van Kamp op blz. 129 dat de foto genomen is op 6 januari 1965.

erven sleeboom | 28-4-2018
Nou nee hoor, ik weet nog dat we daar die ochtend stonden met een groep hobbyisten in de puberleeftijd, en commentaar leverden op de borden "37" die de wagennummers onzichtbaar maakte. Daarna gingen we naar het Hollands Spoor om te kijken hoe lijn 11 erbij stond.

Ad | 28-4-2018
1 januari voor 13 uur is misschien ook wat veel gevraagd van de hobbyist :)

c. campagne | 27-4-2018
@ad. Ik houd het op zondag 3 januari 1965. Er waren die dag veel hagel- en natte sneeuwbuien met mooie donkere luchten. Op de foto rechtsboven ziet het er ook donker uit. Zeker weten doen we het niet, behalve dat het beslist geen 6 januari is.........
Doetinchem, 27-4-2018.

Ad | 27-4-2018
Als het inderdaad 1 januari is, is het een van de eerste ritten van lijn 37. Behalve het lijnnummer [en plaatsing daarvan op een bordje] veranderde die dag ook het tarief, dat werd vereenvoudigd voor de komende eenmanswagens

Rinus | 26-4-2018
Het gebouw ontworpen door Van den Broek en Bakema werd gehuurd door Lummus (als ik de wikipedia mag geloven). Interessant is dat de architecten volgens de opgave van hun werk in 1958 een ontwerp voor een kantoor voor Lummus in de Plaspoelpolder hebben gemaakt (kennelijk niet gerealiseerd), en in 1960 voor het gebouw aan de Turfmarkt/Kalvermarkt. Dit wordt omschreven als "office building with shops".

Bert de Lange | 26-4-2018
Wout Baak, de pijl wijst naar een ESSO tankstation. Er naast zat op de begane grond 4*1 2*3 (rijschool Van Buuren met telefoonnummer 111133). In het gebouw heeft ook de PTT gezeten. Lummus kwam er volgens mij later in.

c. campagne | 25-4-2018
Het betreft mw. 52. De datum is of vrijdag 1-1-65 (Nieuwjaar) of zondag 3-1-65. Het is zondagsdienst, waarbij aanhangwagens pas vanaf 13.00 uur werden aangekoppeld. 6 januari 1965 was op een woensdag; de 52 heeft die dag geen dienst gedaan.
Doetinchem, 25-4-2018.

hansje | 25-4-2018
Zo kende ik het Spui.Die gebouwen links waren al een beetje in de grond gezakt.Zat rechts van de fotograaf niet een HTM winkeltje,of was dat ook al weg/Er was ook een zaakje waar mijn vader zijn staatsloterij kocht,5 dubbeltjes!Maar dat was wat eerder,laat 50er jaren.

Wout Baak | 24-4-2018
Zat in het gebouw van Lumus eerst een afdeling van Esso? Nooit geweten...

Jan de Swart | 24-4-2018
Behalve voor de 57, 58, 90ex LTM ( 2 ) 610 en de 118 betekende dit het einde na 42 jaar trouwe dienst.

Barneveld 24 - 04 - 2018

Een in een reactie geeft aan dat de tekst van de pagina is aangepast n.a.v. deze reactie.

Reageer
Houdt er vooral rekening mee dat een reactie op deze
pagina ook in de toekomst van waarde moet zijn!


Naam    (graag uw echte naam)
Reactie

< i > < b > < u > < groot > < klein > < rood > < quote >

                                                                     

Type de 4 cijfers over    6978


* Met het plaatsen van uw reactie verklaart u accoord te gaan met de spelregels.
Lees de spelregels >>>







Er zijn op dit moment 3 bezoekers.
(gebaseerd op bezoekers die de laatste 5 minuten een pagina hebben bekeken)


- Den Haag


- Scheveningen


- Loosduinen


- Toen & Nu


- Waar de trams zijn verdwenen

- Bus


- Tram


- RandstadRail


- Meer HTM


- (Oud) Collega`s


- Soms gaat het fout


- Foto`s uit het archief van HTM

- Het 100-dagen Nieuwsarchief


- HTM in het nieuws


- Waar is deze foto genomen?





- Wat is nieuw?


- Links


- Webmaster


Home  


Email/contactpagina  


HTMfoto op Social Media  

facebook   


twitter   


YouTube   
Trambestuurders zijn stuurloos, anders waren ze wel buschauffeur geworden,
buschauffeurs sporen niet, anders waren zij wel trambestuurder geworden!