Home
Email/contactpagina          HTMfoto op Social Media                  
   
Welkom  
 bezoeker
Persoonlijk welkom?
   
 
HTMfoto.net / HonderdprocentHaags.nl is een particuliere website en heeft geen enkele binding met HTM, behalve dat de webmaster ook trambestuurder is bij diezelfde HTM.

Deze website wordt dagelijks bijgewerkt. Laatste update: 27-5-2018, 20:28 uur.

   
  deze pagina toont het toekomstige uiterlijk van HTMfoto/HonderdprocentHaags    
 

 
   




Citadis 4066 bij Alstom na aanrijding, zonder zwaarbeschadigde B-bak
3 foto`s van Lennart Meyer




uitsnede





6 december 2017: Vier gewonden kopstaartbotsing RandstadRail 19 (4019 - 4066)





Betweter | 14-5-2018
@Paul: ik heb geen idee of het waar is dat de 4066 is afgeschreven. Als dat zo is, komt dat vast omdat de schade aan de 4066 ernstiger is dan die aan de 4019. Het zou best kunnen dat er meer schade is dan dat jij of ik op een foto kan waarnemen. Daarom is bij aanrijdingen zonder zichtbare schade, het altijd raadzaam om te vermelden dat er geen zichtbare (maar wellicht wel onzichtbare) schade is. En onzichtbaar is dan dus meer verborgen, niet direct waarneembaar. Niet echt onzichtbaar dus. Soms kan je hier niet duidelijk genoeg zijn

Tiktak | 14-5-2018
Wat ik niet begrijp, waarom de tussenbak en één kopbak (A) gesloopt worden, deze hadden volgens mij geen schade

Paul | 14-5-2018
Betweter wanneer je de foto`s van de beide wagens bekijkt is de schade aan beide wagens even groot.
blijf mij dan toch verbazen dat de schade aan de 4019 wel wordt hersteld en bij de 4066 niet.
de reden is dat de 4066 nieuwer is in vergelijking met de 4019

Betweter | 12-5-2018
Op het Haags OV Forum heeft de beheerder de aanname gedaan dat de restanten van de 4066, eigendom van een verzekeraar zouden zijn. Dit is dus geen feit. Het is zelfs zeer onwaarschijnlijk, omdat de schade aan de 4066 als veroorzakende partij bij eigen materieel aanrijdingen, niet verzekerd is.

ricardo | 12-5-2018
Dan zou het andersom zijn tinytim. Dan zou er een bak van 4066 naar de 4006 gaan. De 4066 is namelijk geen eigendom van de HTM. Zie ook op Haags ov forum tram waar het in het Engels staat uitgelegd.

Haagse_Meester | 11-5-2018
@Rinus: niet hier, wel op het HaagsOVforum waar dhr Meyer al op 30-4 z`n foto`s geplaatst heeft:

http://haagsovforum.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=7&t=614

tinytim | 11-5-2018
Misschien wordt de 4066 met de B bak van de 4006 hersteld.

Betweter | 4-5-2018
@Paul: dan zal de schade aan de 4019 wel minder groot zijn dan die aan de 4066, denk je ook niet? Je bent niet de enide die dat rekensommetje kan maken ...

Peter | 4-5-2018
Toch geeft het wel te denken over de kwaliteit van deze wagens. De tweede al die total-loss is na een zeer kort ‘leven’ en een op het eerste oog niet extreme schade. Ben geen expert en hang ook niet naar het verleden, maar vroeger werden gtl’s en pcc’s met grotere schades wel hersteld. Of heeft de HTM teveel wagens?

GJ de Groot | 4-5-2018
@Jan de Swart en !BENNIE Is er nu sprake van verzekering of niet?
Voorts: als de 4066 nog deels bruikbaar is, wordt hij (of zij?) niet erg gekoesterd: opstellen op wat hier genoemd wordt een sloopspoor zonder bewaking, niet afgedekt dunkt me een garantie voor sloop op in plaats van hergebruik.

paul | 4-5-2018
bij de kopstaartbotsing tussen 4019 en 4066 is de schade aan beide voertuigen even groot.
vreemd dat de 4019 toch een wagen gezien het wagennummer een aantal jaren ouder dan de 4066 wel hersteld wordt en de 4066 niet!!!!

BENNIE | 4-5-2018
De 4066 is niet gestript voor de 4019. De 4066 is tot all loss en4019 niet. De b bak wordt gesloopt en de andere bakken blijven 3 jaar beschikbaar tgv een andere wagen die eventueel een zware aanrijding krijg.t. Administratief verdwijnt het nummer 4066 wel en maakt geen deel meer uit van html bestand. De verzekeraar is idd naar verluid eigenaargeworden. Ook goed nieuws 4019 en4050worden momenteel door Alsthom hersteld

Rinus | 4-5-2018
Dhr Swart: U schertst vermoedelijk,

Vliegtuigen: https://en.wikipedia.org/wiki/Aviation_insurance
Railvervoer: https://www.hmbd.com/railroad-insurance/

Enfin, mijn vraag was dus of de HTM die trams verzekert tegen schade door onderlinge aanrijdingen.
Zo, ja, dan hebben we hier een gevalletje `total loss` en dan staan die restanten hier als eigendom van de verzekeringsmaatschappij.

Ik geloof dat we die discussie hier al eerder hadden. Er moeten hier experts zijn, dacht ik.

Jan de Swart | 3-5-2018
Rinus; trams treinen, metro`s, bussen en vliegtuigen zijn inderdaad niet verzekerd.
Dat is tevens de reden dat je voor dit soort vervoermiddelen een kaartje moet hebben, niet alleen om de vervoerskosten en dergelijke te dekken, maar ook omdat grote aantallen van deze vervoermiddelen niet te verzekeren zijn..
Dit kaartje geeft je de garantie dat je bij een ongeluk op dat moment wel verzekerd bent.

Barneveld 03 - 05 - 2018

Rinus | 2-5-2018
Heel vroeger had je dan zo`n droge opmerking in de krant: "Geen verzekering dekt de schade".
Ik veronderstel dan wel dat de trams niet all-risk zijn verzekerd. Klopt dat.

Paul | 2-5-2018
Dat is geweldig nieuws
de 4066 sneuvelt en heeft slechts 6 jaar dienst gedaan.
had dan beter de 4019 kunnen strippen ten voordele van de 4066.
hoezo kapitaavernietiging.
schandalig

Mari | 1-5-2018
De 4019 wordt hersteld. De 4066 was zwaarder beschadigd en wordt idd helaas la de tweede citadis die sneuvelt. maar er resteren er nog 70, dus ruim voldoende.

Lennart Meyer | 1-5-2018
@Markus It`s a Lint 41 of Erixx instead of NordWestBahn!

Markus | 1-5-2018
Het treinstel is een Lint 41 van Nord Westbahn.

tinytim | 1-5-2018
Ben benieuwd wat de toekomst van de 4019 is

J Kolstee | 1-5-2018
Zou echt de 4066 na de 4015 AL de tweede Citadis zijn die vervroegd naar de sloop gaat?

Tiktak | 30-4-2018
Volgens mij staan ze op een sloopspoor, achter het tramstel is het hekwerk te zien van de fabriek.

Jan de Swart | 30-4-2018
Zo te zien aan het tramstel en de trein lopen daar weinig of geen beveiligers rond om er op te letten dat er geen grafittispuiters rond lopen.

Barneveld 30 - 04 - 2018

Voogd | 30-4-2018
En, worden de verfspuiters daar nog opgespoord?

Een in een reactie geeft aan dat de tekst van de pagina is aangepast n.a.v. deze reactie.

Reageer
Houdt er vooral rekening mee dat een reactie op deze
pagina ook in de toekomst van waarde moet zijn!


Naam    (graag uw echte naam)
Reactie

< i > < b > < u > < groot > < klein > < rood > < quote >

                                                                     

Type de 4 cijfers over    7180


* Met het plaatsen van uw reactie verklaart u accoord te gaan met de spelregels.
Lees de spelregels >>>







Er zijn op dit moment 3 bezoekers.
(gebaseerd op bezoekers die de laatste 5 minuten een pagina hebben bekeken)


- Den Haag


- Scheveningen


- Loosduinen


- Toen & Nu


- Waar de trams zijn verdwenen

- Bus


- Tram


- RandstadRail


- Meer HTM


- (Oud) Collega`s


- Soms gaat het fout


- Foto`s uit het archief van HTM

- Het 100-dagen Nieuwsarchief


- HTM in het nieuws


- Waar is deze foto genomen?





- Wat is nieuw?


- Links


- Webmaster


Home  


Email/contactpagina  


HTMfoto op Social Media  

facebook   


twitter   


YouTube   
Trambestuurders zijn stuurloos, anders waren ze wel buschauffeur geworden,
buschauffeurs sporen niet, anders waren zij wel trambestuurder geworden!