Home
Email/contactpagina          HTMfoto op Social Media                  
   
Welkom  
 bezoeker
Persoonlijk welkom?
   
 
HTMfoto.net / HonderdprocentHaags.nl is een particuliere website en heeft geen enkele binding met HTM, behalve dat de webmaster ook trambestuurder is bij diezelfde HTM.

Deze website wordt dagelijks bijgewerkt. Laatste update: 27-5-2018, 20:28 uur.

   
  deze pagina toont het toekomstige uiterlijk van HTMfoto/HonderdprocentHaags    
 

 
   




Mw. 210 - ahr. 770 lijn 9, Nieuwe Parklaan/Gevers Deynootplein, jaren 50
ansichtkaart uit de collectie van Frans Wellner






Raoul | 23-5-2018
Door de pcc op lijn 8 kan het nog steeds niet voor 20 juli 1957 zijn, hoe lang na die datum blijft moeilijk te zeggen

wil leebeek | 23-5-2018
210 is geschilderd op 24-3-1955 en hierna op 13-7-1957

Sorry voor de late reactie maar ik had computerproblemen

c. campagne | 18-5-2018
@wil.
Wil, ik was benieuwd naar je reactie mbt. de (vers geschilderde) 210 in relatie tot de vermoedelijke datum van de foto. Kun je ons meer zekerheid geven?
Doetinchem, 18-5-2018.

wil leebeek | 17-5-2018
Op de aanhangwagen zit bij de voordeur reclame voor Goodwill matrassen.

Deze bordjes zijn aangebracht vanaf 9-8-1955

erven sleeboom | 13-5-2018
Ik gok niet me je mee ronald. Er wapperden `s zomers toch altijd vlaggen op het Gevers Deijnootplein? Of er nou een majesteit jarig was of niet. De dichtstebijste is zelfs een Shell-vlag.

Taxibedrijven hadden een voorkeur voor Amerikaanse sleeën.

rvo | 13-5-2018
Ik zie op de foto nogal wat masten met rood-wit-blauwe? vlaggen. Op de Kurhaus-vleugel wapperen rood wit blauw en oranje? vlaggen. De laatste vlag was toen meer in gebruik zeker op de verjaardag van Kon. Juliana. En de reparatie bij werkspoor? Wellicht toch een hersteloperatie voor zover nodig. Geen revisie. Men was spaarzaam in die tijden. in 1956 was er een Dreesiaanse bestedingsbeperking zo herinner ik mij vagelijk. Ik gok op 30 april 1958. Fotograaf zocht een zonnige en feestelijke dag. Tegenargument is dat de tram niet bevlagd is. Misschien vergeten, buiten het vlagprotocol of voor een bezoekend staatshoofd? Toen plaatste men her en der in de stad ook wel vlaggemasten..

FransW | 11-5-2018
Interessante aanvullende info van Cor Campagne en erven sleeboom, dank!
Ik ben benieuwd welke aanvullingen Wil Leebeek hier verder nog op kan geven.

erven sleeboom | 11-5-2018
Lotgevallen van de 210 in 1957:
* 24 februari - op lijn 9 aanrijding met Kromhout 230 van buslijn 20. Dat moet dus op de kruising Spui-Kalvermarkt-Gr.Marktstraat geweest zijn.
* 20 april - overgebracht naar Werkspoor voor herstel.
* 13 juli - terug van Werkspoor naar Den Haag.
* 4 augustus - voor het eerst weer in dienst op lijn 9.
Het is nogal een tijdrovende zaak geweest. Deze wagen heeft er bijna een half jaar over gedaan om weer op straat te verschijnen.

De foto moet dus na 4 augustus 1957 gemaakt zijn. De Vauxhall en de 1100 (en het weer!) wijzen erop dat het niet voor de aanrijding met de bus geweest kan zijn.
Zo vers geschilderd vind ik de 210 trouwens niet, zie het grijs van het dak aan de beugelkant. Zou alleen de beschadigde kant gedaan zijn? Dat zal toch niet? Dan moe tde wagen toch alweer geruime tijd in dienst zijn.

Kortom: zomer 1957 of 1958, daar komen we inderdaad niet uit.
Het is een mooie zomerdag. Lijn 9 brengt al aardig wat passagiers naar Scheveningen, maar het is vroeg, het is nog niet druk.

c. campagne | 11-5-2018
@Frans W. De 210 is net geschilderd. Misschien dat Wil hier meer van weet, dan komen we dichter bij de datum.
Doetinchem, 11-5-2018.

erven sleeboom | 11-5-2018
Mooi rijtje taxi`s.

FransW | 11-5-2018
Ietwat lastige datering. Zowel Loek Harders als Wim van den Boogaard, dateerden deze kaart op `ca. 1958`, mede vanwege idd de PCC serie 1100 bij de standplaats van lijn 8. Ben daardoor geneigd juli/augustus 1958 aan te houden als datering voor deze prentbriefkaart.

Raoul | 11-5-2018
lijn 8 werd pcc lijn vanaf 20 juli 1957, lijn 9 vanaf 1 november 1958, dus t hangt af bij welke van deze twee data de foto t meest in de buurt genomen werd om te kunnen bepalen of t wel of niet de laatste dagen zijn van de 200/750 combo s op lijn 9

hansje | 11-5-2018
Aan de auto`s te zien zou ik zeggen,je hebt gelijk,Jan.
De middelste taxi is een Chevrolet van 1956,en de auto die er langs rijdt lijkt op een Vauxhall Victor F,die pas in 1957 op de markt kwam.

Jan de Swart | 10-5-2018
Zo te zien zijn het de laatste dagen van de serie 200 en de
750ers op lijn 9 wat op de achtergrond zie ik een PCC van de serie 1100 op lijn 8 staan.
De foto is dus van 1957 of later

Barneveld 10 - 05 - 2018

Een in een reactie geeft aan dat de tekst van de pagina is aangepast n.a.v. deze reactie.

Reageer
Houdt er vooral rekening mee dat een reactie op deze
pagina ook in de toekomst van waarde moet zijn!


Naam    (graag uw echte naam)
Reactie

< i > < b > < u > < groot > < klein > < rood > < quote >

                                                                     

Type de 4 cijfers over    6957


* Met het plaatsen van uw reactie verklaart u accoord te gaan met de spelregels.
Lees de spelregels >>>







Er zijn op dit moment 3 bezoekers.
(gebaseerd op bezoekers die de laatste 5 minuten een pagina hebben bekeken)


- Den Haag


- Scheveningen


- Loosduinen


- Toen & Nu


- Waar de trams zijn verdwenen

- Bus


- Tram


- RandstadRail


- Meer HTM


- (Oud) Collega`s


- Soms gaat het fout


- Foto`s uit het archief van HTM

- Het 100-dagen Nieuwsarchief


- HTM in het nieuws


- Waar is deze foto genomen?





- Wat is nieuw?


- Links


- Webmaster


Home  


Email/contactpagina  


HTMfoto op Social Media  

facebook   


twitter   


YouTube   
Trambestuurders zijn stuurloos, anders waren ze wel buschauffeur geworden,
buschauffeurs sporen niet, anders waren zij wel trambestuurder geworden!