Home
Email/contactpagina          HTMfoto op Social Media                  
   
Welkom  
 bezoeker
Persoonlijk welkom?
   
 
HTMfoto.net / HonderdprocentHaags.nl is een particuliere website en heeft geen enkele binding met HTM, behalve dat de webmaster ook trambestuurder is bij diezelfde HTM.

Deze website wordt dagelijks bijgewerkt. Laatste update: 13-11-2018, 21:10 uur.

   
       
 

 
   




AEC-Regal 538 lijn 19 bij de halte De La Reyweg, Loosduinseweg 1968
foto uit het archief van HTM






erven sleeboom | 3-9-2018
 quote:
PJN | 3-9-2018 wel degelijk stuurbekrachtiging.
Ik ben blij dat te horen. Dan hadden de chauffeurs het in de jaren zestig toch minder zwaar dan ik dacht.

PJN | 3-9-2018
De Kromhouten 226/305 (TBZ-100) en 306/315 (TBZ-110A) hadden net als de 500-`en wel degelijk stuurbekrachtiging.
De vering van de Kromhouten werd vanaf 1968 comfortabeler gemaakt door het plaatsen van rubber blokken op de einden van de veerpakketten.

erven sleeboom | 1-9-2018
Dat is allemaal waar en dat weet Jan Roelf ook wel (ja toch?), maar de lawaaiige en stug verende Kromhout TBZ100 had niet zoveel comfort als de AEC Regal MkIV, die minder decibels produceerde, soepeler schakelde en stuurbekrachtiging had. Misschien was de Kromhout bij nat- en gladheid iets robuuster op de weg, maar verder is het heel begrijpelijk dat de AEC als moderner werd ervaren.

trammetje | 1-9-2018
@Jan Roelf ze waren precies het zelfde als de Kromhouts maar een ander merk en een andere schakeling dus niet moderner.De Kromhouts waren van 1955 en de AEC van 1956 maar hetzelfde model en inrichting.

Jan Roelf | 31-8-2018
Mooi, een AEC op lijn 19, zo te zien nog niet lang geleden gereviseerd. Lijn 19 was mijn buslijn om naar de binnenstad te gaan. Jarenlang reden er Kromhouts, maar toen de standaards kwamen schoven de AEC`s o.a. door naar 19. Ik vond ze een stuk moderner en sneller schakelen en rijden dan de Kromhouts, die waren toen ook al redelijk ouderwets. Er was eind jaren ook een paar jaar een lijn 19S, dat was genieten want die reed direct zonder stoppen door van het centrum naar de Vruchtenbuurt. Maar toen de vrije baan steeds langer werd werd het verschil met de gewone 19 zo klein dat de sneldienst weer werd opgeheven.

Jan uit Den Haag | 31-8-2018
Mooi!
Fiat ... 124?
Renault R4

Een in een reactie geeft aan dat de tekst van de pagina is aangepast n.a.v. deze reactie.

Reageer
Houdt er vooral rekening mee dat een reactie op deze
pagina ook in de toekomst van waarde moet zijn!


Naam    (graag uw echte naam)
Reactie

< i > < b > < u > < groot > < klein > < rood > < quote >

                                                                     

Type de 4 cijfers over    1313


* Met het plaatsen van uw reactie verklaart u accoord te gaan met de spelregels.
Lees de spelregels >>>







Er zijn op dit moment 9 bezoekers.
(gebaseerd op bezoekers die de laatste 5 minuten een pagina hebben bekeken)


- Den Haag


- Scheveningen


- Loosduinen


- Toen & Nu


- Waar de trams zijn verdwenen

- Bus


- Tram


- RandstadRail


- Meer HTM


- (Oud) Collega`s


- Soms gaat het fout


- Foto`s uit het archief van HTM

- Het 100-dagen Nieuwsarchief


- HTM in het nieuws


- Waar is deze foto genomen?





- Wat is nieuw?


- Links


- Webmaster


Home  


Email/contactpagina  


HTMfoto op Social Media  

facebook   


twitter   


YouTube   
Trambestuurders zijn stuurloos, anders waren ze wel buschauffeur geworden,
buschauffeurs sporen niet, anders waren zij wel trambestuurder geworden!